ATOMIUM MOTOTEC 2
Popis
Tribotechnický přípravek “MOTOTEC 2” od společnosti ATOMIUM je určen pro obnovu a ochranu před opotřebením dvoutaktních motorů mopedů, kvadrocyklů a ostatní mototechniky, v to počítaje motory se samostatným mazacím systémem.
INSTRUKCE
PŘÍPRAVEK “MOTOTEC 2” SE PŘIDÁVÁ DO PRACOVNÍHO OLEJE MOTORU PODLE NÁSLEDUJÍCÍHO POSTUPU:
- Zahřejte motor na pracovní teplotu.
- Vypněte motor.
- Pečlivě promíchejte lahvičku s přípravkem tak, aby se usazenina na dně rozptýlila do celého objemu kapaliny.
- Přilejte přípravek.
Jestliže je mazací systém oddělený – vlijte polovinu lahvičky do olejové nádrže. Jestli je mazací systém společný – vlijte přípravek do palivové nádrže podle výpočtu 5 ml přípravku na 1 litr paliva.
- Ihned po nalití přípravku spusťte motor a nechte ho v činnosti po dobu 10-15 min.
Po ukončení postupu je možné techniku používat v obvyklém režimu.
Úplné ošetření motoru se provádí podle následujícího schématu:
MAZACÍ SYSTEM | ODDĚLENÝ | SPOLEČNÝ |
1 etapa: | ½ lahvičky do olejové nádrže | 5 ml na 1 l paliva do palivové nádrže |
Činnost do vyprázdnění olejového nádrže | 5 – 6 motohodin | |
Činnost při čistém oleji do vyprázdnění olejové nádrže | 20 motohodinpři běžné palivové směsil | |
2 etapa: | ½ lahvičky do olejové nádrže | 5 ml na 1 l paliva do palivové nádrže |
Činnost do vyprázdnění olejového nádrže | 5 – 6 motohodin | |
Běžný provoz |
Pro udržení pracovních charakteristik motoru se doporučuje provést následující ošetření po 30-40 hodinách činnosti motoru.
ÚČINKY POUŽITÍ
- Zlepšuje proces ohlazování ploch v systému, včetně stavu po generální opravě (díky adaptivním schopnostem maziva, jehož cílem je optimalizovat tření sousedních dílů);
- Prodlužuje životnost zařízení 1,5–2krát (díky snížení intenzity opotřebení);
- Snižuje třecí ztráty u součástí (v důsledku zlepšení parametrů tření);
- Zajišťuje maximální ochranu zařízení před opotřebením v případě přetěžování nebo přehřívání při vysokých okolních teplotách;
- Značně snižuje hluk a vibrace v převodovkách a zadních nápravách (díky zformování silného a odolného mazacího „polštáře“ a optimalizaci vůlí);
- Obnovuje optimální vůle v ložiskách a ozubených převodech.
- Obnovuje lehkost řazení v důsledku vymezení správných vůlí a snížení třecích ztrát;
- Umožňuje jízdu na krátkou vzdálenost při nedostatku oleje.